Zonder de drankjes geen compleet evenement
Zodra de plannen er zijn om een bedrijfsevent te organiseren, is het ook tijd om na te denken over de dranken die daar worden geschonken. Er zijn veel kanten die je op kan gaan, maar om het voor jou overzichtelijk te houden hebben wij een rijtje gemaakt met een aantal favorieten.
Lees snel verder!
Het doel van het event
Voordat je kan kiezen welke drankjes je toe gaat voegen op jullie volgende bedrijfsevent is het belangrijk om op een rijtje te hebben wat het doel van het event is. Is het een intern netwerkevent, dat rond het middaguur plaatsvindt. Een borrel na een lange werkdag of een uitbundig feest, waar de focus ligt op dansen en samen plezier maken?
Het verschilt per event erg aan wat voor soort drankjes er behoefte is. Zo is het bij een netwerkevent belangrijker om koffie te serveren dan op een personeelsfeest dat in de avond plaatsvindt. Daar tegenover is het ook een stuk passender om op een personeelsfeest cocktails toe te voegen, dan wanneer je alle collega’s nuchter wilt houden voor een teambuilding activiteit.
Heeft jouw event een thema?
Wellicht heeft jullie event een thema gekregen, dan is het natuurlijk extra leuk om ook je drankjes hier op aan te passen. Een event in zomerse sferen of juist een heel chique gelegenheid. Wat jullie thema ook is, het is perfect door te trekken naar de bar. Zo creëer je op het gehele event een overkoepeld thema dat overal terug te vinden is. Niemand zal zich nog afvragen wat het thema van het feest is.

Een passende invulling kiezen
Zodra je het doel en tijdstip (en eventuele thema) van het event op een rijtje hebt, is het tijd om te kijken naar de invulling van de bar. Een goedgevulde bar zorgt voor blije gasten. Maar waar je de bar mee vult? Dat moet geen hoofdpijndossier worden voor jou als organisator. We helpen je op weg met een aantal leuke ideeën op jullie volgende event.
Frisdranken
Fris is eigenlijk altijd onmisbaar op een event. Hierbij kan je kiezen voor het standaard frisdranken, zoals cola, ice tea en (bruisend) bronwater, maar je kan er ook voor kiezen om met lokale of biologische partijen samen te werken. Ook als je een themafeest organiseert kan je hier met fris op inspelen, wat dacht je bijvoorbeeld van Jarritos frisdranken op jullie Mexicaanse feest.


Bier en wijn
Bier en wijn blijven nog steeds de meest gedronken drankjes tijdens een bedrijfsfeest. We raden daarom ook aan om dit altijd in het assortiment mee te nemen. Wil je jullie event alcoholvrij houden? Er zijn steeds meer hoge kwaliteit alcoholvrije bieren en wijnen op de markt.
Bij bier heb je de keuze om dit uit flesjes of van de tap te schenken. Flesjes zijn een makkelijke oplossing, omdat je hier alleen een koeling en een opener voor nodig hebt. Om het geheel wat meer luxe te geven, raden we aan om een bar met tap in te zetten.
Cocktails & mocktails
Van bedrijfsborrel tot bedrijfsfestival, op elk soort event zijn cocktails een vrolijke toevoeging. Met cocktails kan je ontzettend veel variatie bieden, er zijn immers ontelbare combinaties van smaken samen te voegen. Het is mogelijk om bij de klassiekers te blijven (bijvoorbeeld een Mojito, Gin & Tonic of Cosmopolitan) of je kiest juist voor nieuwe smaken en originele cocktails.
Heb je een eigen signature cocktail of heeft jullie bedrijf een huisstijlkleur die je graag terug wilt laten komen? Dankzij de veelzijdigheid van cocktails is het vrijwel altijd mogelijk om hier jullie eigen stempel op te drukken.
Naast de vele soorten cocktails zijn er ook steeds meer heerlijke mocktail recepten te vinden. Zo kan iedereen meegenieten met de vrolijke drankjes, ook als je liever geen alcohol drinkt.


Koffie en thee
Koffie en thee is onmisbaar bij evenementen die overdag plaatsvinden, maar ook erg gewenst wanneer het event in de avond wordt gehouden. Ook hiermee kan je weer veel verschillende kanten op qua presentatie. De meest eenvoudige invulling is om een tafel met kannen neer te zetten, waar gasten hun eigen koffie kunnen tappen. Effectief? Ja. Origineel, aantrekkelijk en gastvrij? Dat niet echt.
Daarom raden wij aan om het wat groter aan te pakken. Dit kan bijvoorbeeld door een barista neer te zetten die voor gasten de heerlijkste koffie zet en deze met een glimlach overhandigt. Op deze manier verhoog je eenvoudig de positieve ervaring die gasten hebben op het event.
Smoothies
Smoothies zijn een originele aanvulling op het drankassortiment. Met een smoothie bar waar ter plekke diverse soorten fruit door elkaar worden gemixt, zorg je voor vrolijke drankjes én een extra vitamine boost voor je gasten.
De meeste smoothie barren zijn compact gebouwd, waardoor ze vrijwel door elke door naar binnen kunnen. Zo zijn smoothies toe te voegen op elke locatie, dus ook binnen in een bedrijfshal of kantine.

Bubbels
Bubbels zijn ideaal als welkomstdrankje, voor een toostmoment of gewoon omdat het lekker is. Het geeft een chique uitstraling en bij ontvangst van een glas bubbels voelt iedereen zich toch net even wat extra gewaardeerd.
Met bubbels kan je veel kanten op. Je kan er voor kiezen om een echte champagne te schenken, maar veelal voldoet een cava van goede kwaliteit. Tegenwoordig zijn er ook steeds meer hoge kwaliteit alcoholvrije bubbels op de markt, ideaal voor wie niet wilt drinken of wanneer je het hele event alcoholvrij wilt houden.
Proeverijen
Een proeverij is perfect voor als je het event net wat specialer wilt maken en je je gasten met meer kennis naar huis wilt sturen dan waarmee ze aankwamen. Bij een proeverij denk je al snel aan bier, maar ook met wijn, bubbels of Gin & Tonic kan je een proeverij organiseren.
Tijdens de proeverij komt een expert op het gebied van jullie gekozen drankje zijn of haar kennis delen met jullie collega's. Naast dat iedereen meer leert of de herkomst van een drankje, is dit ook een goede ijsbreker voor nieuwe collega’s en een unieke toevoeging op elk event.

Geef de organisatie uit handen!
Nu je weet wat voor drankjes je wilt schenken kan je gaan bedenken of je dit zelf wilt organiseren of dat je het uit handen geeft.
Enkele voordelen om een externe partij in te huren:
- Je eigen personeel kan allemaal meedoen met het event
- Je hoeft niet zelf uit te zoeken hoeveel drank je nodig hebt
- Alles wordt uit handen genomen, je hoeft zelf niks te doen
- Alle glazen en overige benodigdheden worden meegenomen
- De afwas is niet voor jullie rekening
- Door de ervaring wordt er niks over het hoofd gezien
Enthousiast geworden?
Neem een kijkje bij een van onze barren! Vanuit onze barren schenken we een breed scala aan dranken, aangepast aan jullie wensen.